O Bir Yatak Örtüsü...



 

 

Haftasonu kartında yünleri görünce Zehra sormuş bunlarla ne yapılıyor diye. İşte henüz tamamlanmamış olan kardeşimin rengarenk yatak örtüsü. Bitince harika olacak ben de kıskançlıktan çatlayacağım..
Hatırlayanlarınız vardır elbet, yaz aylarında paylaşmıştım yine sizlerle; kardeşimin ördüğü diz üstü battaniyesi ve arkadaşımızın ördüğü rengarenk yatak örtüsünü. Bu kış resmen kapanın elinde kaldı o sarı papatya. O battaniyeyi bitirir bitirmez renkli yatak örtüsünden de örmeye kararvermişti bizimkisi, yünleri aldık, o da örmeye başladı. Aslında şöyle hırs yapsa 2-3 hafta da bitirebilir ama pek ehli-keyif çalışıyor. Yarısına yakın bir kısmı tamamlandı. Gerçi bütün renkli motifleri ördü şimdi sadece beyaz ile birleştirmelerini yapıyor. Bir de örerken iplerini hiç temizlemiyor, arada arkadaşımız geldiğinde tutuştruruyor eline temizle sen bunları diye , yazık kızcağız da tek tek temizliyor. Yani bu yatak örtüsünde ikisinin de çok emeği var…



Sen ne yapıyorsun diyorsanız ee işte habire fotoğraflarını çekiyorum yaa. Hatta şöyle bir teklifle gittim kendisine; “sen koltuğa uzan ben üstüne şu motifleri dökeyim sadece kolların çıksın içinden falan” diye ama yok istemedi. Halbuki ne hoş olacaktı.. Sanatımı konuşturamıyorum ya ben de ona yanıyorum işteJ



Some of my followers had asked me that what are you doing with these yarns after my happy weekend card.
As you see it will be a crochet bedcover very soon. My little sister has been knitting this for herself for a while.
Maybe,  some of you can remember our another crochets. I had shared them very long time ago.  I love this kind of blankets and maybe my little sister can knit one of them for me after this . I hope...
I should behave very well to her:)





Hepinize renkli, cıvıl cıvıl bir hafta diliyorum…

I wish you have a colorful and joyful week...










Pin It

84 yorum :

  1. Nefis nefis nefis...Bende bundan örmek istiyorum işte. Ama nasıl yapacağımı bilmiyorum. Birleştirilmiş halini yakın çekim rica etsem mümkün mü, bir de motifi yakın çekim :)) sayılarına bakalım , nasıl birleşiyor yakînen görelim mümkün mü ? Sen bitanesin :)
    Ablan model olmalıymış sana, çok şey kaybetmiş bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haftasonu çekmeye çalışırım yakından motifleri sana mail ile gönderirim. Flickr'da crochet diye arattırırsan da yığınla model çıakr karşına.
      Bu arada abla olan benim ama ben bunu jest olarak alıyor ve sinsi sinsi gülüyorum:))

      Sil
    2. Sağol Nohutcum, çözümü buldum. Senin fotoları kaydedip büyüttüm ve anladım olayı. :)) yarın denemelere başlayacağım . Benim aklımda o hep abla imiş. Kusura bakmasın :)))

      Sil
  2. Şimdi diyeceksin ki, sende ne görsen yapmak istiyorsun.:)) Sebebi sensin ben değil. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok demiyorum çünkü ben de öyleyim. Bizimkiler hep der, ne görsen şişiyorsun. Biraz seçici ol diye:)

      Sil
  3. Renk renk çok içi açıcı olmuşlar :) birleştirmesini beyazla yapması çok güzel olmuş. Bittiğinde görmek isterim açıkçası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bakalım ne zaman bitecek, yaz da geliyor ama kısmet artık..

      Sil
  4. O fotoğraf güzel olurmuş ama sen bunlardada sanatını konuşturmuşsun canım :)

    YanıtlaSil
  5. muhtesem gorunuyorlar, defalarca ayni niyetle bir suru iplik aldim ama noolduysa hep yarim kaldi benim battaniyem, valla kiskandim, bir an once bende baslamaliyim! kardesinin ellerine ve emegine saglik bitmis halini gormek icin sabirsizlaniyoruuuuum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun adına teşekkür ederim. Bende örmek istiyorum ama hiç zamanım yok, işim başımdan aşkın:(

      Sil
  6. Çok güzelller ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzeller bende bu örnekten şal ve mutfak sandalyeme kılıf yaptım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu örnekle yapılmış herşeyi çook seviyorum ben. Eminim onlar da harika olmuştur.

      Sil
  8. kıskançlıktan çatlıcam şimdi :))
    şahane görüyor.ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Hani "ben anlamistim zaten " diyecegim simdi....of yaaaa....cok güzel olacak coook. Fotograflar ayri güzel.Ben de aldim yünlerimi de henüz baslamak nasip olmuyor...ama Nohutcugum...ben yapayim motfleri, hepsini üzerime atip istedigin pozumu cekebilirsin... biz sana konu mankenligi yapariz seve seve... öpüyorum

    zehra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Mart ayı da geldi çattı, Size yol görünmedi mi hala:)))

      Sil
    2. Ay sana söylemediiiiim :)))) Ben MArt´ta gelmiyoruuuum, ama HAziran´da sicak sicak gelecegim insallah. NApiiiim Nohutum, havalar isinmadi daha, hani dedim havalar acsin, sööööle bogazda bir cay keyfi yapayim gelmisken dimi ama ???

      Sil
  10. amanınn,ben anlamıştım zaten bir güzellik geleceğini o kartın arkasından... şafffaaanneee oluyor Ayda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) değil mi ama bana da örsün bir tane ablası değil miyim yani:)

      Sil
  11. Çok güzel bir kompozisyon olurdu evet ama kız kardeşin çok ketum anlaşılan, bende de var bir tane kolay kolay fotoğraf çektirmez. Kız kardeşine söyle çok güzel olmuş, bitmiş halini de fotoğraflayın, belki bu sefer örtüyle birlikte poz verir, ellerine sağlık renklerine de bayıldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Evet bittiğinde artık sarıp sarmalar öyle çekerim fotoğraflarını onun:)

      Sil
  12. a beni öldürüyor bu motifler.. yıllardan beri ayalini kuruyorum böyle koltuk örtülerinin, yatak örtülerinin efenime söyleyim ırkaların.. başladım başladım mesela renklerini beğenmedim bir sıra polara dizdim battaniye kenarı oldu aanak.. ümityliim ama birine ördürüem olmadı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pattaniye kenarı oalrak da güzel olmuştur bence bunlar. Ve ben de ümitliyim bizimki insafa gelirde bana da bir tane örer diye:)

      Sil
  13. bu arada sonradan farkettim klavyem bazı harfleri yazmıyıor.. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin klavyenin bazı harfleri yazmıyor da benim ki yazdığı halle ben hep eksik basıyorum ya ona ne demeli:(
      Umarım düzelir bir an önce.

      Sil
  14. çoook güzel.bitmiş halini düşünemiyorum...ellerişnize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Nohutum de ki havalar ısınınca öremez battaniyeyi. Biran evvel bitirsin ki bizler de çatır çatır çatlayalım. Çünkü ben bayıldım ve çok kıskandım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle diyorum, sıcakta alamazsın eline o yünleri diyorum ama bakalım kısmet:)

      Sil
  16. hımm çok güzel görünüyolar:) elinize sağlık.. ablamda buna benzer bir battaniye çalışmasında habire motif yapıyor ben bu bitmez diyorum ama belki utandırır beni:) (benim gözüm kesmiyor çünkü bitiremezmişim gibi geliyor) fotoğrafları görünce tek deli ablam değilmiş dedim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ben de o kadar sabırlı değilim dosrusunu istersen.

      Sil
  17. Renk festivali gibi....tonlar bir birlerine (nasıl yazılıyodu bu ya)çok yakışmış:))ah o hırstan birazda bende olsa,bir oda dolusu yarım iş bitmiş olur...çok değil şöyle iki gün uğrasın onada razıyım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bir anlık birşey o, bende de bazen hepsi birikir, kaldıkça gözümde büyürler. Bir anda bir dalarım, hepsini bitiririm. Ama o ana kadar içim içimi yer...

      Sil
  18. sabır gerekli bu işler için...
    sonuca bayılsam da,
    bana göre değil yapmak:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kısa süreli hemen sonucunu görebileceğim işleri seviyorum. Bu bana da zulüm olur.

      Sil
  19. çok cici görünüyor :)

    YanıtlaSil
  20. Funda'nın mı iplikler demiştim, Funda'nın mış :)
    Senin için örüyordur o ablası, merak etme, bitsin bak, sana hediye edecek, ben bilirim :))

    YanıtlaSil
  21. bayıldımmm,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  22. Eli de pek düzgünmüş kardeşinizin.Çok beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bak haklısın, çok muntazam örer. Küçükken danteller örerdi hepsi jilet gibi.

      Sil
  23. sabırla işleme diye buna denir . renkler mükemmel görünüyorr . eminim sonuçta harika olucak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de sabır işi, ama bizimkisi sakin sakin örüyor:) Telaşelenen benim.

      Sil
  24. Gerçekten güzel görünüyor. İnş. bitince de görürüz bizde. Nasıl bir ip ve kaç umara tığ kullanıyosunuz bu örtü de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İp ve tığ konusunda bizimde hiç tecrübemiz yok. Yüncüye gittik, ne örmek istediğimizi söyledik o ipleri gösterdi, bu ipler içinde bu tığı kullan dedi, Aldık. Yani bence direk mağza görevlilerine sorsanız çok daha iyi sonuç alınır. Ama bizim ipler Nako marka. Tığ numarası da kişinin örüş şekline göre değişiyormuş, mesela benim kardeşim çok sıkarak örüyor o yüzden yüncü kadın büyük tığ önerdi...

      Sil
  25. I don't like crochet very much, but when I see things like your sister's beautiful blanket It makes me want to learn!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) yes I also want to learn but it takes time:( I hate this...

      Sil
  26. ne zamandır örüyor değil mi kardeşin, bitsin ama artık:) şaka şaka! şahane gözüküyor.ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir örüyor bir bırakıyor. Ama şöyle kendini bir verse diyorum ya 2 haftaya biter bu iş:)

      Sil
  27. Ne kadar canli, ne kadar simsicacik olmus... Ellerine saglik kardesinin Nohutum... Ama kardes demek, karindas demektir ya, siz herseyi paylasmalisiniz.:::)) Kardesin eminim battaniyesini senin üzerine de örtecektir..:::)) Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de paylaşırı, gider yanında yatarım:)

      Sil
  28. ne zamandır bakamıyordum..özlemişim fotoğraflarını !!

    YanıtlaSil
  29. Anlaşılan o ki; sen de tatlı ablasın :) Olsun o yapar, sen fotoğraflarınla en tatlı halini yansıtırsın Nohut :)

    Ne mutlu size.

    İçtenlikle.

    YanıtlaSil
  30. aaa sizin eve gelen de oturamiyor demek. herkes calisiyor :)
    tabi tabi isleyen demir isildar isizn ev piril piril :)
    Cok guzel olmuslar nohut bayildim. Boyle icim acildi. bahar gelmis yunlere sahane :)
    elllerine saglik tm emegi gecenlerin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle biz oturanı sevmeyiz, bir güzel de çalıştırırız, hiç birşey yapmasa çay demler.

      Sil
  31. çok güzeller ya bende yapabilsem keşke :((((

    YanıtlaSil
  32. Ellerinize sağlık çokk zarif ve güzel.
    Aynisinden rengarenk benim de var.Çevresi gülkurusu pembe tonun da.Rahmetli anacım örmüştü yıllarrr önce çeyizime.Ne güzel yine moda oldu.Hatta atkı ve şal bile yapıyorlar.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet eskiden çok yapılırdı bu model, pembe renkle de harika olmuştur eminim.

      Sil
  33. O ipleri temizleyen arkadasi bize de gondersenize :) Bu yatak ortusunde en zor kisim o cunku :) Ormesi cok kolay ve zevkli ama ip temizligi resmen iskence!
    Degen ellerin hepsine saglik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, şimdi bitirdi kardeşim örtüyü ama gel görki ipler duruyor, baştan temizlemeliydi ahh ahhh.. Şimdi arkadaşımızı bekliyoruz:)

      Sil
  34. Your sister is doing a very good job. Her bedcover is going to be beautiful!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you so much behalf of my sister:)

      Sil
  35. O değilde ben bu fotoğrafları gördükçe orta yerimden çatlayacağım galiba, bir kez daha anladım ki ben gerçekten fotoğraf tutkunuyum, biran önce edinmeliyim artık.

    YanıtlaSil
  36. merhaba renkleri ne güzel uydurmuşsunuz,markası ne yünün,benim de yapasım var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nako marka almıştık yünleri epey olur.

      Sil
  37. okuyucularına nasıl güzel bi ilham verdiğini biliyormusun..bu yazını okur okumaz öyle bi hevesle tığ ve iplere saldırdım ki...ve de benim için hayal olan şeyi yaptım..kızıma bi battaniye ördüm sayende...:)))) dün bitirdim ama arkalarını nasıl yapacağımı kestiremedim...fazla ipleri kesince sökülmesinden korkuyorum...kesmeyince de çok çirkin...sen nasıl temizlemiştin??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl mutlu oldum anlatamam. Eğer böyle bir faydam dokunuyorsa ne ala..
      Bu arada kardeşiminki de geçenlerde bitti ve aynen seninkisi gibi iplerinin temizlenmesi kaldı. En güzeli her motifte temizlemek ama olmuyor tabii.
      İnanırmısın bilmem ama ben hiç elime daha almadım, yukarıda da yazdığım gibi iplerini hep arkadaşımız temizledi, tığ ile içlerine sokuştura sokuştura birşeyler yapıyor ama hiç bilmiyorum. Dediğin gibi kesersen sökülebilir. Epey uğraştırıyor bu temizlik işi ama bence değer..

      Sil
    2. evet ben maalesef cevabını beklemeden,hangi akla hizmetse kestim fazla ipleri..içlerine sokuşturmadan..:) şimdi sabah akşam dua ediyorum sökülmemesi için..çünkü hem çok uğraştım,kpss bile çalışmayı bıraktım,hem de bu battaniyenin torunlarıma kalmasını hayal etmiştim..fantaziye bak...neyse ,umarım torunlarım olmasa da kızım genç kız olana kadar kullanır..tekrar teşekkürler...haaa sizin battaniyeyide bekliyorum merakla...

      Sil
  38. Çok çok çok beğendim :) Hatta hızımı alamayıp, bir sürü renkli cicili yünler alıp bende başladım :)))

    YanıtlaSil
  39. Bayıldım ben buna bayıldım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  40. harika görünüyor yapanların ellerine sağlık. tarihlerden anlaşıldığına göre bitmiş olmalı. sanırım bir yerlerde bitmiş hali de vardır hemen orayada bakayım ;)

    YanıtlaSil
  41. ne kadar sabır isteyen bir iş... tebrik ediyorum sizi. bitmişini de heyecanla bekleyeceğim. sevgiler.

    YanıtlaSil
  42. sabir...isi
    ama cok guzelllllll
    kardesinizin ellerine ,gonlune saglik..

    YanıtlaSil
  43. Elinize sağlık çok güzel olmuş harika bende ziyareti nizi bekliyorum fikir almak güzel olur

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...