Durum değerlendirmesi...



Nisan ayı içinde evde değişiklikler yapıp bir bahar havası estirmek istediğimizden bahsetmiştim hatta bir de listemiz vardı. Bu listenin akıbetini aşağıda okuyabilirsiniz.

Listenin bir maddeside posterler ile ilgiliydi. Geçen gün küçücük televizyonumuzdan birşeyler seyrederken çektim şu bir iki fotoğrafı ispat babında:)




Posterler Honlanda'dan Laura Amiss'a ait. Posterleri seçtiğim gün de burada sizlerle paylaşmıştım. Hey gidi günler...





Yapılacaklar Listesi'nin Akıbeti;

1-Krem rengi koltuğun üstündeki yastıklar değiştirilecek. (Bu sezon sonu indiriminden Zara Home’dan sezonda 69-79 TL etiketi olan yastık kılıflarını sadece 9, 6 ve en pahalısını 11 TL’ye aldım.)
Yastıklar çok güzel ama koltuğun üstüne koyunca bir yatak odası havası esti salonda.. İstemeye istemeye kaldırdık yastıkları. Onları kullanabileceğim başka bir ortam bulam gerekiyor şimdi.

2- İşyerinden getirdiğim siyah sehpa beyaza boyanacak.
Boyandı. İşte ispatı

3- Girişteki ayakkabılık beyaza boyanacak ve kulpları Zara Home’daki düğmeli kulplar ile değiştirilecek.
Boyama da yapıldı , kulplar da takıldı… İşte ispatı

4- Koyu renk kadife koltuk kaplanacak, arkasındaki yastıklara açık renk, koltuk kumaşına uygun kılıflar geçirilecek.
İkea’dan krem rengi üstünde eser miktarda desenleri olan bir kumaş almıştık. Onun üstüne yatırdık koltuğun minderini bir güzel defter kaplar gibi kapladık.. Maksat gözümüz gönlümüz açılsın, bir sürelik değişiklik olsundu. O kadar çok uğraştık ki düzgün olsun diye parmak uçlarımız delindi iğneden… Ama koyunca koltuğa, bir sessizlik oldu.. Olmadı yani.. sinmedi içimize.. Beklemedik hiç hemen söktük…
Koltuk kaplanamadı ama yastıklarını değiştirdik, hiç olmazsa birazcık ferah oldu.

5- Televizyonluğun üstündeki iki poster ETSY’den aldıklarımızla değiştirilecek.
İşte bunlar bunlar.

6- Orta sehpanın üzerindeki ikea ahşap kase ve boyalı taşlar, Paşabahçe’den aldığımız balıklı kase ve yeni boyanacak olan taşlar ile değiştirilecek.
Bu işlemi bir türlü yapamamıştık taa ki son Altınoluk seferimize kadar. Önümüzdeki günlerde onlarıda buradan görebileceksiniz. Soft renklerde boyandı taşlar.

7-Salondaki yan perdeler (bunların bir ismi var ama ben unuttum) açık renk olacak.
Evet oldular. Ikea’dan açık krem rengi perdeler aldık, eskileri koyu griydi, değiştirince bir ferahlık, bir bahar havası, nasıl diyeyim bir hoşluk oldu işte…

8-Çamaşır makinasının bulunduğu bölüme İkea’dan alınan  sepetli dolap konulacak.
Bizim çamaşır makinasının kendine özel bir odacığı var. İşte o odada eskiden küçük bir kitaplık vardı (küçük ama) onu çıkarttık apartımana, üstüne de kağıt yapıştırdık isteyen alabilir diye. Almışlar… İşte oraya şu beyaz 3 sepetli şeyden aldık ikea'dan. Rahatladı orası…

9- Kardeşimin odasındaki tablolardan biri yeni sipariş ettiğimiz Matisse’in bir çizimi ile değiştirilecek. Şifonyerin üstü yeni vazo ve başka aksesuarlar ile renklendirilecek.
Allposter.com adresinden Matisse’in bir çizimini sipariş etmiştik geldi ama Kardeşimin odasındaki tabloya pek uymadı, biz de onu salonda bir benzerinin yanına astık, çok da iyi yaptık. Arada bakıp "bu iyi oldu böyle" diyoruz en azından… Bu sefer kardeşimin odasındaki tablonun içi boş kaldı, bende oraya kalpli bir tablo yaptım geçici olarak.. Onu da inşallah akşam bilgisayarın başına oturabilirsem burada sizlerle paylaşacağım.
Şifonyerin üstüne de İkea Mavi vazoyu ve bir iki aksesuar daha koyduk..

10-Ay ne acı kendi odamda sadece komidinimin kulbunu değiştiriyorum. Belki koltuğumuda beyaza boyayabilirim.
Kulbu değiştirdim. Benim komidin aslında komidin değildi. Eski oturduğumuz evde bizim ocağımız hani mini fırınlı ocaklar olur ya (yarım) ondandı. Altına da ahşap beyaz dolap almak gerekiyordu. Neyseki Beşiktaş o bakımdan bir memba, hemen bulmuştuk bir tane. Yıllarca mutfakta kullandık, içine kuru baklagilleri, şekerdir, undur, tuzdur gibi malzemeleri koyuyorduk. Bu eve taşındığımzıda balkona çıkarttık  ne yapacağız bunu diye, sonra annem geldi “senin komidinin yok, bunu boyayın mis gibi kullanın yazık yepyeni” dedi. Öyle de oldu.
 İçinede  raf kestirdik Praktiker’den, şimdi bir de kulbunu şu porselen çiçekli olanlarla (Koçtaş'dan aldık) değiştirdim oohhh miss gibi…
Bu arada odamdaki koltuğu tatil dönüşü boyamak için kardeşimle sözleştik.

Ayyy yoruldummmm..



15 yorum :

  1. NoHut rica etsem bir de bizim eve el atsak beraber olur mu ki :)
    elinize saglik cok guzel olmus :)

    YanıtlaSil
  2. Zevkle.. Sen kapıyı üstümüzden kitle git, çıkmak için zorlamayız bile..:)

    YanıtlaSil
  3. İçim açıldı okurken.Benim de yapacak çok şeyim var.Sadece tasarlıyorum.Pratiğe geçemedim henüz :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. cok makbule gecer zira ben neyi yanyana getirsem birbirine uymuyor :) bbu gercekten ayri bir yetenek ayri bir zevk. O yuzden burayi takip etmek de bir zevk :) bakarsin bir sey ogrenirim :)

    YanıtlaSil
  5. Birdelidekor; Bir anda oluyor herşey, ama sana naçizatek tek önerim tasarladıklarını kağıda dök, listele, gözünün önünde olunca, bir de listeyi sonradan bulup da yanına artıları koydukça oluyor bu işler...

    YanıtlaSil
  6. Gulçin; Bak şimdi bunları okumak da benim için büyük keyif oldu, çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  7. Baştan dekore edilmesi gereken kocaman bir salonum var bu Nisan'a bende bişeyler yapsam iyi olacak.

    YanıtlaSil
  8. ehh liste tamamlanmış,listenin tamamlanma mutluluğunu yaşamak da size kalmış;)

    sehpa çok hoş olmuş gerçekten:)

    YanıtlaSil
  9. baya yorucu olmuştur ama insanın kendi elinin değmesi gibi varmı

    istediğin gibi kes biç boya
    çünkü ustalar genelde tamam alba anladım abla istediğin gibi olacak abla derler ama hep bildiklerini okurlar
    bende canlarını okuyorum tabii :))

    YanıtlaSil
  10. eline sağlık, çok hamaratsın valla .) ben sıcaktan hiç bir şeye el atamıyorum.

    YanıtlaSil
  11. bayılıyorum sizin bu ev değişimlerinize ve içim gidiyor ahh ahh:)

    YanıtlaSil
  12. bayılıyorum senin bu hamartay ve yaratıcı yönüne:)) hatta imreniyorum okurken hem zevk aldım hem yoruldum nedense:))

    YanıtlaSil
  13. sizde bütün eşyaların bir hikayesi var sanırım, çoğuna sizin eliniz değmiş. Sizin eve mini turlar yapsanız hepimiz yakından görüp hikayelerini dinlemek için geliriz :))

    YanıtlaSil
  14. mmmmmmmmmmm; nisana daha çoook var, hemen başla bence... Benim şimdi dekore edilmeye hazır üstelik bir de kocaman bir salonum olacak.... Çarpıntım tutardı...

    Yıldız; sağol Yıldızcım.

    Muhabbetsofrası; Tatlı yorgunluk, biz seviyoruz fiziksel yorgunluğu, mühendis olmasaydım kamyondan karpuz fırlatıcısı olmak isterdim.

    Atolye nott; şuanda bizde öyleyiz uyuz uyuz dolanıyoruz etrafta sıcaktan..

    Papatya Prenses; aman ne mutlu bizede..

    Meyra; bende yazarken yoruldum, yaparken bu akdar yorulmamıştım.

    Hande; bende hikaye çok, bakkala gidip geleyim onu bile yurtdışına gitmiş gibi anlatabilirim yani..:)) Bu nedenle ev pek matah bişi değil ama seve seve tur kabl ederim.

    YanıtlaSil
  15. çok güzel olmuş posterler ve bütün diğer değişimler.
    bayılıyorum böyle düzenli evlere. zaten düzenli ve temiz tutulmayacaksa dekore etmenin de bir anlamı yok bana göre. dağınıklıkta nasıl keyif alınır ki o dekorasyondan..

    bu arada allposters sitesine dalmış durumdayım. oğlumun odası için bir poster seçtim bile. sırada mutfak var :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...